Honlapunkon elérhetővé váltak a Collegium Doctorum 2022. évi számai

A 2022. évi I. szám tartalma:
 
Hodossy-Takács Előd és Kókai-Nagy Viktor: Lectori salutem! 

TANULMÁNYOK
Karasszon István: Éljen a király! Szempontok a hatalom gyakorlásához az ókori Izraelben 
Kőszeghy Miklós: Dávid: egy sosem volt város sosem élt királya? 
Zsengellér József: Aháb és az Omri-dinasztia: Izráel születése 
Hodossy-Takács Előd: Családi ügyek és egy dinasztia végnapjai
Vér Ádám: II. (Nagy) Kyros (Círusz/Kuraš) (Kr. e. 559–530) 
Zsengellér József: Johannész Hürkanosz a judaizmus atyja? „Királyi” életrajz vallástörténeti dimenzióban 
Pecsuk Ottó: A Nero-féle keresztényüldözés történeti kérdéseihez 
Kókai-Nagy Viktor: Nerva törvénymódosítása és annak hatása 
Czeglédi Péter Pál: Az eltűnő férfiszépség nyomában – szép királyok a Bibliában 
Németh Áron: A Zsoltárok könyve Dávid-portréja 
Szegvári Zoltán: Dávid örökében.
Egy ószövetségi uralkodói modell a bizánci utódállamokban 1204 után 
 
RECENZIÓ
Németh Áron – Siba Balázs–Szabóné László Lilla–Kaszó Gyula (szerk.): Hitben növekedni – Ősi gyökerek és új hajtások – Tanulmánykötet Németh Dávid hatvanötödik születésnapjára 
 
 
A 2022. évi II. szám tartalma:
 
KITEKINTÉS
Hörcsik Richárd: Makkai László, a Doktorok Kollégiuma első főtitkárának emlékezete
Bóna Zoltán: Reflexió az 52. Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszusra 
 
TANULMÁNYOK
P. Kusnyír Éva: „Az emlékezet életre költi a holtakat is…” – Az I. világháború emlékezete az Abaúji Református Egyházmegyében 
Máthé-Farkas Zoltán: A sír atyám, a féreg anyám és nővérem. Egy Jób-könyvi költői metaforasor elemzése 
Herbály Eszter: Menedzsmentvezetési modellek a református egyházban (?) 
Szenczi Árpád: Az enkulturáció és a perszonalizáció szintézise a mai keresztyén szellemiségű nevelésben 
Bacskai Katinka–Ceglédi Tímea: Ugródeszka-e a református iskola a hátrányos helyzetű tanulóknak? Reziliens diákok a református oktatási rendszerben 
Bognárné Kocsis Judit: Személyiségfejlesztés, református nevelés régen és ma 
Hodossi Sándor: A keresztyén nevelés eredményességét meghatározó tényezők a református iskolákban Nagy Péter (1949–2020) gondolatai alapján
Ivánné Nagy Erzsébet Bernadett: A keresztyén tantestület jellemzői az egyházi iskolákban 
Kiss Klára: Egyházi iskolák és gyülekezeti integráció 
Szászi Andrea: Reziliencia és megoldásfókusz – fejlődési lehetőségek a református iskolák számára
Szontagh Pál: A protestáns hivatástudat megjelenése a pedagógusjelöltek hivatásmotivációjában
 
RECENZIÓ
Máthé-Farkas Zoltán – Robert Alter: The Art of Bible Translation 
Lányi Gábor – Alec Ryrie (szerk.): A kereszténység történeti atlasza 
 

Hozzászólások