A 2022. évi I. szám tartalma:
Hodossy-Takács Előd és Kókai-Nagy Viktor: Lectori salutem!
TANULMÁNYOK
Karasszon István: Éljen a király! Szempontok a hatalom gyakorlásához az ókori Izraelben
Kőszeghy Miklós: Dávid: egy sosem volt város sosem élt királya?
Zsengellér József: Aháb és az Omri-dinasztia: Izráel születése
Hodossy-Takács Előd: Családi ügyek és egy dinasztia végnapjai
Vér Ádám: II. (Nagy) Kyros (Círusz/Kuraš) (Kr. e. 559–530)
Zsengellér József: Johannész Hürkanosz a judaizmus atyja? „Királyi” életrajz vallástörténeti dimenzióban
Pecsuk Ottó: A Nero-féle keresztényüldözés történeti kérdéseihez
Kókai-Nagy Viktor: Nerva törvénymódosítása és annak hatása
Czeglédi Péter Pál: Az eltűnő férfiszépség nyomában – szép királyok a Bibliában
Németh Áron: A Zsoltárok könyve Dávid-portréja
Szegvári Zoltán: Dávid örökében.
Egy ószövetségi uralkodói modell a bizánci utódállamokban 1204 után
RECENZIÓ
Németh Áron – Siba Balázs–Szabóné László Lilla–Kaszó Gyula (szerk.): Hitben növekedni – Ősi gyökerek és új hajtások – Tanulmánykötet Németh Dávid hatvanötödik születésnapjára
A 2022. évi II. szám tartalma:
KITEKINTÉS
Hörcsik Richárd: Makkai László, a Doktorok Kollégiuma első főtitkárának emlékezete
Bóna Zoltán: Reflexió az 52. Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszusra
Hörcsik Richárd: Makkai László, a Doktorok Kollégiuma első főtitkárának emlékezete
Bóna Zoltán: Reflexió az 52. Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszusra
TANULMÁNYOK
P. Kusnyír Éva: „Az emlékezet életre költi a holtakat is…” – Az I. világháború emlékezete az Abaúji Református Egyházmegyében
Máthé-Farkas Zoltán: A sír atyám, a féreg anyám és nővérem. Egy Jób-könyvi költői metaforasor elemzése
Herbály Eszter: Menedzsmentvezetési modellek a református egyházban (?)
Szenczi Árpád: Az enkulturáció és a perszonalizáció szintézise a mai keresztyén szellemiségű nevelésben
Bacskai Katinka–Ceglédi Tímea: Ugródeszka-e a református iskola a hátrányos helyzetű tanulóknak? Reziliens diákok a református oktatási rendszerben
Bognárné Kocsis Judit: Személyiségfejlesztés, református nevelés régen és ma
Hodossi Sándor: A keresztyén nevelés eredményességét meghatározó tényezők a református iskolákban Nagy Péter (1949–2020) gondolatai alapján
Ivánné Nagy Erzsébet Bernadett: A keresztyén tantestület jellemzői az egyházi iskolákban
Kiss Klára: Egyházi iskolák és gyülekezeti integráció
Szászi Andrea: Reziliencia és megoldásfókusz – fejlődési lehetőségek a református iskolák számára
Szontagh Pál: A protestáns hivatástudat megjelenése a pedagógusjelöltek hivatásmotivációjában
P. Kusnyír Éva: „Az emlékezet életre költi a holtakat is…” – Az I. világháború emlékezete az Abaúji Református Egyházmegyében
Máthé-Farkas Zoltán: A sír atyám, a féreg anyám és nővérem. Egy Jób-könyvi költői metaforasor elemzése
Herbály Eszter: Menedzsmentvezetési modellek a református egyházban (?)
Szenczi Árpád: Az enkulturáció és a perszonalizáció szintézise a mai keresztyén szellemiségű nevelésben
Bacskai Katinka–Ceglédi Tímea: Ugródeszka-e a református iskola a hátrányos helyzetű tanulóknak? Reziliens diákok a református oktatási rendszerben
Bognárné Kocsis Judit: Személyiségfejlesztés, református nevelés régen és ma
Hodossi Sándor: A keresztyén nevelés eredményességét meghatározó tényezők a református iskolákban Nagy Péter (1949–2020) gondolatai alapján
Ivánné Nagy Erzsébet Bernadett: A keresztyén tantestület jellemzői az egyházi iskolákban
Kiss Klára: Egyházi iskolák és gyülekezeti integráció
Szászi Andrea: Reziliencia és megoldásfókusz – fejlődési lehetőségek a református iskolák számára
Szontagh Pál: A protestáns hivatástudat megjelenése a pedagógusjelöltek hivatásmotivációjában
RECENZIÓ
Máthé-Farkas Zoltán – Robert Alter: The Art of Bible Translation
Lányi Gábor – Alec Ryrie (szerk.): A kereszténység történeti atlasza
Máthé-Farkas Zoltán – Robert Alter: The Art of Bible Translation
Lányi Gábor – Alec Ryrie (szerk.): A kereszténység történeti atlasza
Hozzászólások